Przejście do sekcji:
Opis taboru
Chcielibyśmy zaprezentować krótki opis taboru zgromadzonego na stacji Rogów. Stopniowo jest on poddawany renowacji, przywracany jest jego historyczny wygląd. Szacunek dla historii nakazuje nam zachować pierwotne znaczenie i symbole. Oczywiście Kolej Rogowska nie jest własnością tego przedsiębiorstwa.
Parowozy (nieczynne)
*seria Px48 - typowe na kolejach wąskotorowych PKP 4-osiowe parowozy producent Lokomotyw w Chrzanowie z lat 1951-55 (2 szt.)
*O&K nr fabr. 7900/1920 r. - przemysłowy tendrzakzbudowany dla Zakładów w Starachowicach gdzie otrzymał nr zakładowy 10, wyróżnia się nietypowym dł. sprzęgiem (dwa zderzaki, jeden hak)
Lokomotywy spalinowe
*seria Lxd2
*seria Lydl, typ WLs150 - wiązarowe lokomotywy 3-osiowe wyprodukowane w Chrzanowie
*typ WLs75 - wiązarowa lokomotywa 2-osiowa prod. ZNTK Poznań
Wagony motorowe
*PKS M1 (Warszawa Romualda Wetela 1936 r.) Wagon został zbudowany dla Kolei Sochaczewskiej do dziś zachowała się rama (podwozie) wagonu. Koniecznie wymagana rekonstrukcja układu napędowego i całego pudła
*MBd1-133 (Warsztaty Lisewo 1966 r.) zakupiony z Mławy, w trakcie remontu
*MBxd1-203 (Konstal Chorzów 1965 r.) zaupiony w 2003 r. z Piotrkowa Trybunalskiego do remontu kapitanego (konieczna m.in. wymiana silnika)
Wagony pasażerskie
*wagony rumuńskie serii Bxhpi prod23 August 1986 r. (4 szt.) - w czasie remontu przywracamy im historyczne malowanie
*wagony typu 1AW serii Bxhpi - prod. Fabryka Wagonów Świdnica, jeden odnowiony (1968), jeden w trakcie remontu (1685) pozostałe oczekują na swoją kolej
*wagon typu 3 A prod. Pafawag Wrocław 1959 r. (ozn. Bxhpi 1908)
*tzw."towos" - 4-osiowy wagon towarowy kryty przystosowany do przewozu osób
*wagony bagażowe powstałe w wyniku przebudowy z wagonów krytych (Zakłady Ostrołęckie 1930 r. Chorzów 1950 r.)
*wagony turystyczne letnie - przebudowane ze znormalizowanych wagonów
Wagony towarowe i specjalne
*cysterna dwuosiowa BORMAM & Szwede prawdopodobnie z 1902 r. oznaczone 71001
*kolecja wagonów do przewozu buraków cukrowych z cukrowni Kruszwica, wagony budowane specjalnie dla cukrowni jak i węglarki. Wśród nich m.in. Hoffman Breslau z 1905 r., Gdańskie KD):Zakłady Ostrowieckie (prod. lata 20) i inne
*tender parowozowy zbudowany w warsztatach Cukrowni Dobre w latach II wojny światowej
*4-osiowe wagony znormalizowane: węglarki, kryte, platformy produkowane w latach 1950-1960 przez fabryki krajowe (Chorzów,Świdnica, Ostrowiec)
*wagnoy transportery (6-sosiowe secjalne atformy do przewozu wagonów normalnotorowych)
*wagon do chemicznego zwalczania chwastów, przybył z kolei żuławskiej
*pług odśnieżny typu 802S prod. ZNTK Stargard Szczeciński 1989 r.-czynny
*plug odśnieżny starej konstrukcji z cukrowni Kruszwica (ex PKP)