Banery

Opis tabonu

Opis taboru

Chcielibyśmy zaprezentować krótki opis taboru zgromadzonego na stacji Rogów. Stopniowo jest on poddawany renowacji, przywracany jest jego historyczny wygląd. Szacunek dla historii nakazuje nam zachować pierwotne znaczenie i symbole. Oczywiście Kolej Rogowska nie jest własnością tego przedsiębiorstwa.

Parowozy (nieczynne)

*seria Px48 - typowe na kolejach wąskotorowych PKP 4-osiowe parowozy  producent Lokomotyw w Chrzanowie z lat 1951-55 (2 szt.)

182.jpg183.jpg

*O&K nr fabr. 7900/1920 r. - przemysłowy tendrzakzbudowany dla Zakładów w Starachowicach gdzie otrzymał nr zakładowy 10, wyróżnia się nietypowym dł. sprzęgiem (dwa zderzaki, jeden hak)

Lokomotywy spalinowe

*seria Lxd2

184.jpg

*seria Lydl, typ WLs150 - wiązarowe lokomotywy 3-osiowe wyprodukowane w Chrzanowie

185.jpg

*typ WLs75 - wiązarowa lokomotywa 2-osiowa prod. ZNTK Poznań

Wagony motorowe

*PKS M1 (Warszawa Romualda Wetela 1936 r.) Wagon został zbudowany dla Kolei Sochaczewskiej  do dziś zachowała się rama (podwozie) wagonu. Koniecznie wymagana rekonstrukcja układu napędowego i całego pudła

*MBd1-133 (Warsztaty Lisewo 1966 r.) zakupiony z Mławy, w trakcie remontu

*MBxd1-203 (Konstal Chorzów 1965 r.) zaupiony w 2003 r. z Piotrkowa Trybunalskiego do remontu kapitanego (konieczna m.in. wymiana silnika)

186.jpg

Wagony pasażerskie

*wagony rumuńskie serii Bxhpi prod23 August 1986 r. (4 szt.) - w czasie remontu przywracamy im historyczne malowanie

*wagony typu 1AW serii Bxhpi - prod. Fabryka Wagonów Świdnica, jeden odnowiony (1968), jeden w trakcie remontu (1685) pozostałe oczekują na swoją kolej

187.jpg188.jpg189.jpg190.jpg191.jpg

*wagon typu 3 A prod. Pafawag Wrocław 1959 r. (ozn. Bxhpi 1908)

*tzw."towos" - 4-osiowy wagon towarowy kryty przystosowany do przewozu osób

*wagony bagażowe powstałe w wyniku przebudowy z wagonów krytych (Zakłady Ostrołęckie 1930 r. Chorzów 1950 r.)

*wagony  turystyczne  letnie - przebudowane ze znormalizowanych wagonów

192.jpg193.jpg

Wagony towarowe i specjalne

*cysterna dwuosiowa BORMAM & Szwede  prawdopodobnie z 1902 r. oznaczone 71001

*kolecja wagonów do przewozu buraków cukrowych z cukrowni Kruszwica, wagony budowane specjalnie dla cukrowni jak i węglarki. Wśród nich m.in. Hoffman Breslau z 1905 r., Gdańskie KD):Zakłady Ostrowieckie (prod. lata 20) i inne

*tender parowozowy zbudowany w warsztatach Cukrowni Dobre w latach II wojny światowej

*4-osiowe wagony znormalizowane: węglarki, kryte, platformy produkowane w latach 1950-1960 przez fabryki krajowe (Chorzów,Świdnica, Ostrowiec)

*wagnoy transportery (6-sosiowe secjalne atformy do przewozu wagonów normalnotorowych)

*wagon do chemicznego zwalczania chwastów, przybył z kolei żuławskiej

*pług odśnieżny typu 802S prod. ZNTK Stargard Szczeciński 1989 r.-czynny

*plug odśnieżny starej konstrukcji z cukrowni Kruszwica (ex PKP)

149.jpg150.jpg151.jpg152.jpg154.jpg155.jpg156.jpg

Banery