Przejście do sekcji:
Co powinno mnie zaniepokoić w zachowaniu mojego dziecka?
Poniżej znajdują się zachowania, które jeśli się powtarzają i są nasilone, powinny być powodem do konsultacji z terapeutą integracji sensorycznej. Aby stwierdzić czy Twoje dziecko ma zaburzenia przetwarzania sensorycznego musi być poddane pełnej diagnozie SI przez wykwalifikowaną osobę. TO NIE JEST LISTA DIAGNOSTYCZNA ZABURZEŃ SI!
WIEK NIEMOWLĘCY I PONIEMOWLĘCY:
- ma problemy z jedzeniem lub spaniem
- odmawia zbliżania się do kogokolwiek prócz rodziców
- irytuje się gdy jest ubierane, czuje się niekomfortowo w ubrankach
- rzadko bawi się zabawkami
- nie lubi przytulania, odgina się gdy jest trzymane
- nie potrafi się samodzielnie wyciszyć
- jest „lejące się" lub zbyt napięte, występują opóźnienia w rozwoju motoryki
WIEK PRZEDSZKOLNY:
- jest nadwrażliwe na dotyk, hałas, zapachy, innych ludzi
- ma trudności z nawiązywaniem kontaktów
- łatwo się rozprasza i ma trudności ze skupieniem uwagi
- ma częste lub długotrwałe napady wściekłości
- ma trudności z ubieraniem, jedzeniem, spaniem lub treningiem czystości
- jest niezręczne, słabe, ma słabo rozwinięte zdolności motoryczne
- jest w nieustającym ruchu, narusza prywatną przestrzeń innych osób
- z opóźnieniem osiągnęło kamienie milowe rozwoju (siadanie, chodzenie, mówienie)
WIEK WCZESNOSZKOLNY:
- jest nadwrażliwe na dotyk, hałas, zapachy, innych ludzi
- łatwo się rozprasza, wierci i niepokoi, jest agresywne, ma wzmożoną potrzebę ruchu
- często czuje się przytłoczone, przygnębione
- ma trudności z ręcznym pisaniem i aktywnościami z zakresu małej motoryki
- słabo odczuwa bliskość innych osób
- ma trudności z nawiązywaniem kontaktów, zaprzyjaźnianiem się
- ma mniejszą świadomość bólu (także odczuwanego przez innych)