Przejście do sekcji:
Co powinno mnie zaniepokoić w zachowaniu mojego dziecka?
Poniżej znajdują się zachowania, które jeśli się powtarzają i są nasilone, powinny być powodem do konsultacji z terapeutą integracji sensorycznej. Aby stwierdzić czy Twoje dziecko ma zaburzenia przetwarzania sensorycznego musi być poddane pełnej diagnozie SI przez wykwalifikowaną osobę. TO NIE JEST LISTA DIAGNOSTYCZNA ZABURZEŃ SI!
WIEK NIEMOWLĘCY I PONIEMOWLĘCY:
- ma problemy z jedzeniem lub spaniem
 - odmawia zbliżania się do kogokolwiek prócz rodziców
 - irytuje się gdy jest ubierane, czuje się niekomfortowo w ubrankach
 - rzadko bawi się zabawkami
 - nie lubi przytulania, odgina się gdy jest trzymane
 - nie potrafi się samodzielnie wyciszyć
 - jest „lejące się" lub zbyt napięte, występują opóźnienia w rozwoju motoryki
 
WIEK PRZEDSZKOLNY:
- jest nadwrażliwe na dotyk, hałas, zapachy, innych ludzi
 - ma trudności z nawiązywaniem kontaktów
 - łatwo się rozprasza i ma trudności ze skupieniem uwagi
 - ma częste lub długotrwałe napady wściekłości
 - ma trudności z ubieraniem, jedzeniem, spaniem lub treningiem czystości
 - jest niezręczne, słabe, ma słabo rozwinięte zdolności motoryczne
 - jest w nieustającym ruchu, narusza prywatną przestrzeń innych osób
 - z opóźnieniem osiągnęło kamienie milowe rozwoju (siadanie, chodzenie, mówienie)
 
WIEK WCZESNOSZKOLNY:
- jest nadwrażliwe na dotyk, hałas, zapachy, innych ludzi
 - łatwo się rozprasza, wierci i niepokoi, jest agresywne, ma wzmożoną potrzebę ruchu
 - często czuje się przytłoczone, przygnębione
 - ma trudności z ręcznym pisaniem i aktywnościami z zakresu małej motoryki
 - słabo odczuwa bliskość innych osób
 - ma trudności z nawiązywaniem kontaktów, zaprzyjaźnianiem się
 - ma mniejszą świadomość bólu (także odczuwanego przez innych)
 
                        
                            













