Intranet
Banery
Wyszukiwarka
Promobox
Banery
Nawigacja
Treść strony
Patrycja | p.o. Kierownika Biura Rady | tel. 46 814 46-31 wew.22 pokój 113, piętro |
Godziny urzędowania:
wtorek 800- 1100
piątek 1000- 1200
- autor: B.M., data: 2019-09-10
Kompetencje Powiatowego Rzecznika Konsumentów |
Do kompetencji Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:
- udzielanie bezpłatnej pomocy w zakresie porad konsumenckich i informacji prawnej w zakresie praw konsumenckich,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami UOKiK, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- przedkładanie Staroście Rawskiemu, do 31 marca każdego roku, do zatwierdzenia roczne sprawozdanie ze swojej działalności w roku poprzednim,
- przekazanie właściwej miejscowo delegaturze UOKiK zatwierdzonego przez Starostę Rawskiego sprawozdania z rocznej działalności rzecznika,
- składanie wniosków i sygnalizowanie problemów delegaturom UOKiK dotyczących ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań na szczeblach administracji rządowej.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów może, w szczególności:
- wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów, a w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.
- autor: B.M., data: 2015-01-08
Przepisy prawne dotyczące praw konsumenckich |
- Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym
- Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny
- Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów
- Ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej
- Ustawa z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim
- autor: B.M., data: 2017-08-23