Intranet
Banery
Wyszukiwarka
Promobox
Banery
Nawigacja
Treść strony
Informacja o pracy Starostwa Powiatowego w Rawie Mazowieckiej |
Szanowni Państwo,
W związku z występującą w Polsce sytuacją związaną z koronawirusem SARS-CoV-2 (COVID-19), w trosce o zdrowie naszych mieszkańców, interesantów oraz pracowników Starostwa wprowadza się ograniczenia pracy w obsłudze interesantów do spraw naprawdę niezbędnych.
Informuję, że na podstawie przepisów § 10 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia
20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r., poz. 491), w okresie stanu epidemii wykonywanie zadań przez urząd administracji publicznej lub jednostkę organizacyjną wykonującą zadania o charakterze publicznym, może podlegać ograniczeniu polegającym na wykonywaniu:
- wyłącznie zadań niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom;
- określonych zadań przez ten urząd lub jednostkę w sposób wyłączający bezpośrednią obsługę interesantów.
W związku z powyższym prosimy Państwa o ograniczenie wizyt w Starostwie Powiatowym do załatwienia spraw niezbędnych. Pozostałe sprawy będą załatwiane drogą elektroniczną lub telefonicznie.
Wszelkie dokumenty można dostarczyć również za pomocą skrzynki ePUAP w formie elektronicznej, podpisanej za pomocą podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego.
Prosimy o dokonywanie płatności przelewem.
W Wydziale Komunikacji mieszkańcy będą obsługiwani w ograniczonym zakresie po wcześniejszym umówieniu telefonicznym pod nr tel. 46 814 56 58 lub e-mailowym dre@powiatrawski.pl (rejestracja pojazdów) oraz pja@powiatrawski.pl (prawa jazdy).
W Wydziale Środowiska, Architektury i Budownictwa mieszkańcy będą obsługiwani w ograniczonym zakresie po wcześniejszym umówieniu telefonicznym pod nr tel. 46 814 28 82 lub e-mailowym budownictwo@powiatrawski.pl.
W Wydziale Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami wnioski będą przyjmowane wyłącznie drogą elektroniczną oraz e-mailową geodezja@powiatrawski.pl.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów – kontakt we wtorki i piątki pod nr tel.
46 814 46 31 lub drogą mailową na adres rzecznik@powiatrawski.pl.
Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności – wnioski można złożyć za pośrednictwem Poczty Polskiej na adres: ZOON, ul. Kościuszki 5 96-200 Rawa Mazowiecka lub umieścić w urnie usytuowanej w korytarzy przy wejściu do Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Rawie Mazowieckiej. Kontakt telefoniczny pod nr tel. 46 814 53 04.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie – kontakt e-mailowy pod adresem pcpr@powiatrawski.pl oraz telefoniczny pod nr tel. 46 814 57 60 oraz 600 427 687.
W sprawie skarg i wniosków oraz przyjęć interesantów przez Starostę i Wicestarostę prosimy o kontakt telefoniczny pod nr tel. 46 814 46 31 oraz 608 378 849.
Wykaz numerów telefonów:
Starostwo Powiatowe Plac Wolności 1 – 46 814 46 31
Starostwo Powiatowe ul. Kościuszki 5 – 46 814 28 82, 46 814 57 40
Starostwo Powiatowe ul. Tomaszowska 8 – 46 814 40 31, 46 56 58
Szczegółowy wykaz numerów telefonicznych dostępny jest na stronie internetowej Starostwa Powiatowego pod adresem: https://bip.powiatrawski.pl/322,wykaz-danych-teleadresowych
Powiatowy Urząd Pracy – 46 814 40 51
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego – 46 814 60 70
Opłaty prosimy dokonywać na rachunki bankowe:
- 60 9291 0001 0056 5958 2000 0010
dotyczy: opłat za kartę wędkarska, czynsz. - 55 9291 0001 0056 5958 2000 1070
dotyczy opłaty za karty parkingowe - 82 9291 0001 0056 5958 2000 0390
dotyczy opłat geodezyjnych - 26 9291 0001 0056 5958 2000 0040
dotyczy opłat za użytkowanie wieczyste oraz opłat przekształceniowych - 26 9291 0001 0056 5958 2000 1010
dotyczy opłat za zajęcie pasa drogowego
Przy wejściu do budynku przy Placu Wolności 1 jest umieszczona skrzynka na wnioski i pisma składane w formie papierowej.
W budynkach przy ul. Kościuszki 5 oraz ul. Tomaszowskiej 8 umieszczone są dzwonki, których należy użyć, aby poinformować o potrzebie załatwienia sprawy.
Każdorazowo pracownicy Starostwa będą informowali o sposobie załatwienia sprawy.
Informujemy, że występująca epidemia koronawirusa spełnia przesłanki tzw. siły wyższej co daje na podstawie przepisów kpa (art. 189e KPA) możliwość odstąpienia od naliczania kar pieniężnych z powodu nie zarejestrowania w terminie 30 dni pojazdu sprowadzonego z innego kraju Unii Europejskiej albo nie zgłoszenia w tym samym terminie nabycia lub zbycia pojazdu.
Po ustaniu stanu zagrożenia epidemicznego w terminie 7 dni należy złożyć wniosek o przywrócenie terminu dokonania tych czynności razem z wnioskiem o rejestrację lub zawiadomieniem o nabyciu lub zbyciu pojazdu i będzie równoznaczne z dokonaniem czynności w ustawowym terminie, a więc nie podlega administracyjnej karze pieniężnej. Wzór wniosku o przywrócenie terminy będzie udostępniony w późniejszym czasie na stronie BIP urzędu.
Klientów Wydziału Komunikacji informuję, że zawiadomienie o zbyciu czy nabyciu pojazdu można złożyć elektronicznie przez platformę epuap.gov.pl lub drogą pocztową.
Wydział będzie wydawał tylko przygotowane i podpisane stałe dowody rejestracyjne i prawa jazdy. Pozostałe czynności zostają wstrzymane aż do odwołania.
Za utrudnienia i ograniczenia bardzo przepraszamy, ale są one podyktowane wyjątkową sytuacją
Starosta Rawski
Józef Matysiak
drukuj (Informacja o pracy Starostwa Powiatowego w Rawie Mazowieckiej)
- autor: B.M., data: 2020-04-02